25 Eylül 2017 Pazartesi

Susmayan İç ses ve Olumlamalar

               


               İç sesimin sustuğunu ya da olumlu şeyler söylediğini hiç hatırlamıyorum. Ya yapamazsan, Ya başarısız olursan, Ya hasta olursan, Annene bir şey olursa ya ile başlayan binlerce cümle. Bir dikkat edin gün içerisinde iç sesinize kulak verin göreceksiniz hep olumsuz , hep karamsardır. Ne zaman bir işe yeltensek hemen Ya başasız olursan diye endişelendirmeye başlar. Gün içinde artık onun  esriri olmuşsunuzdur. Esiri diyorum çünkü onun hissettirdikleri gibi yaşamaya başlamışsınızdır. Fenalaşacaksın diyor fenalaşıyorsun, konuşamazsın diyor konuşmaktan kaçıyorsun, başaramazsın diyor yanaşmıyorsun bile. Hep kısıtlıyor seni hep küçümsüyor. Sen ona kulak astıkça daha bir esip gürlüyor. Anksiyeteli biri olarak bunu çok iyi biliyorum. Ya ile başlayan senaryolar ve sanki grçekleşmiş gibi endişe yaşamalar... Buna bir dur demek lazımdı. Terapistim dediği gibi bu asılsızca beynimde dönüp dolaşan düşüncelere bir çomak sokmak lazımdı. Ama nasıl ?????

             Önceleri bu fikirlere kapılıp; olmuş yada olacak gibi endişe yaşardım. Kalbim çarpar, içimi hemen sıkıntı basardı. Resmen beynimde yaşardım olayı. Bir süre sonra bu fikirlerin asılsız olduğunu ve gerçekleşmeyeceğini kabul ettim. Peki aklıma gelmesini nasıl engelleyecektim asıl mesele buydu. Madem o bir sadece bir histi ve sesten ibaretti bu sesleri durdurmanın da bir yolu olmalıydı. Ben yıllarca hep olumsuz fikirleri tekrarlayarak bilinçaltıma iyice kazımıştım ve Bilinçaltı çöplüğü yazımda bu konuya değindim bilinçaltımda bunu kaydedip o şekil davranmaya başlamıştı. Demek ki bunu tersine çevirmekte benim elimdeydi: Bilinçaltına olumlu mesajlar kaydetmek.... İşe önce iç sesimi dinleyerek başladım. Bana neler söylüyordu ve neler konsunda endişelendiriyordu??? Depersonalizasyon yaşadığım zaman da kalabalığa çıkamadığımı anlatmıştım. Bir defa orda atak geçirdiğim için sürekli yine atak geçireceğimi sanıyordum yani '' o '' öyle diyordu. Hayır bunu kabul edemezdim. Başta söylediğini yaptım ama ben ona itaat etikçe o benden fazlasını istedi. Kriz geçirirsin, bayılırsın, rezil olursun diye beni bütün insanlardan izole etti. Ama ben ne yaptım: '' Bi dur bakalım sen'' dedim. Burda artık senin borun ötmeyecek dedim ve ona bu söylediklerinin yanlış olduğunu gösterdim.Zafer Benimdi yazımda bu süreçten bahsetmiştim. Daha önce olumlamalar hakkında pek bir bilgim yoktu.Açıkçası saçma bile bulmuştum. Kendi kendime ben iyiyim demekle nasıl iyi olacak mışım, nasıl başarılı olunacakmış telkinle diye düşünenlerdendim. Ama bilinçaltının nasıl çalıştığını ve yaşanan söylenen her şeyi kaydettiğini öğrenince mantığı anladım:  Bilinçaltına olumlu mesaj kaydetmek, yani olumlamalar yapmak.

              Olumlamaları Nasıl Yaptım Peki : Önce iç sesine kulak vermelisin. Verdiği yanlış telkine mantıklı bir cevap vermelisin ki sussun. Mesela topluma girince fenalaşaksın dediğini ele alalım :

         _Topluma girme,rezil olacaksın herkese....

        .... Neden rezil olayım ?

        _ Fenalaşırsan,bayılırsan rezil olursun....
       
         .....Peki bu güne kadar bayıldım mı hiç?

         _Hayır...
       
         ....Her hangi biri bayılınca birilerinin ona güldüğünü gördüm mü?

         _Demek ki eğer bayılırsam kimse bana gülmeyecek ve rezil olmayacağım...

     ........


        Gördüğünüz gibi sustu, susturdum onu. Telkinlerine mantıklı cevaplar verince asılsız olduğunu anlayacak ve susacaktır. Eğer iç sesiniz sizi sürekli rahatsız ediyorsa bu metodu kullnarak onu alt edebilirsiniz. 

       Gelelim olumlamalara... Olumlama ; bilinçaltımıza olumlu mesajlar yollamak diyebiliriz kısacası. Olumlamaların en etkilisi 21 gün devam edilmesidir. Çünkü bilinçaltınıza yerleşmiş bir sürü mesaj vardır bunları yok etmek için belli bir süre gereklidir.
      
       Peki neden 21 gün? Yapılan araştırmalar göstermiştir ki bazı davranışları alışkanlık haline getirmek için 21 gün sürekli yapılması gereklidir.Yani çayını şekersiz içemeyen biri 21 gün şekersiz içerse artık şekersiz içmeye alışacak, sigara içen biri 21 gün boyunca sigarayı içmezse artık canı sigara içmeyecektir demektir. Hani eskilerden bir laf vardır bir şeyi kırk kere söylersen olur, bi çocuğa sürekli aptal dersen aptal olur evet bunların gerçeklik payı var çünkü sen aptalsın dersen çocuğa beyin bunu hafıza alacak ve aptal gibi davranmaya başlayacaktır. Bu bir nevi plasebo etkisine benzer. İyi geleceğine inandığın bir ilaç seni iyileştirirken, bu bana yaramaz dediğin ilaç gerçekten işine yaramayacaktır. Bu sana inanılmaz geliyor öyle değil mi? Bende buna pek inanmazken yaşadığım bir olay düşünce gücünün gücünü anlatmıştır bana. Bir gün servise bir hasta geldi. Her yeri kırık, acıdan kıvranıyor. Defalarca analjezik yani ağrı kesici yapmamıza rağmen bana mısın demedi. En son plesebo etkisi yaratmaya daha doğrusu denemeye karar verdim. Çektim 5 cc mayiyi bildiğin tuzlu su serum işte canım hastaya en kuvvetli ağrı kesiciyi yapıyorum birazdan bir şeyin kalmayacak dedim ve ben şooook... Beş dakka sonra hastam Kızım sen ne verdin aban hiç ağrım kalmadı dediğinde gözlerime inanamamış ve düşüncenin gücüne hayran kalmıştım.


 
     Sizler de olumlamaların bu güzel etkilerinden yararlanarak bilinçaltınıza olumlu mesajlar yerleştirebilir, iç sesinizin yönğnü değiştirebilirsiniz. Size bir kaç tane olumlama örneği ; mesela özgüven sorunu yaşıyorsanız;  Ben özgüveni yüksek biriyim, ben kendime çok güveniyorum, ben her şeyi yapabilme gücüne sahibim, ben kendime inanıyorum... Başarılı olmak için ; Ben her alanda başarılı biriyim, ben başaracağıma inanıyorum, ben kendime inanıyorum gibi örnekleri artırabiliriz. Olumlama yaparken Ben kelimesini her cümlede kullanmaya dikkat edin ve olumlamaları inanarak güçlü bir sesle söyleyin. Bir kaç gün içinde bile farkı hemen görecekseniz. Unutmayın her şey düşüncede başlar diyorum ve yazıı Mevlana' nın şu müthiş sözleriyle sonlandırıyorum:

            Kardeşim sen düşünceden ibaretsin.
            Geriye kalan et ve kemiksin...
            Gül düşünür gülistan olursun,
            Diken düşünür dikenlik olursun.




https://youtu.be/Fkqfl4FV9nw youtube kanalımdan paylasimlarimi izleyebilirsiniz...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder