26 Eylül 2017 Salı

Bir Zamanlar Gözlüklü Ben






        Evet bende bir zamanlar dört gözdüm :) Bir zamanlar diyorum çünkü gözlük kullanmaktan artık nefret etmemle gözlerimi çizdirmeye karar vermiş ve bıçak altına yatmıştım. O başka konu onu anlatıcam. Forumlarda çok görüyorum bu ameliyatı olmaya karar verip de cesaret edemeyenleri, yok işte o zaman niye doktorlar gözlüklü falan diye soranları. E bi yerde haklılar tabi. Gidiyosun Dr. Bey ben ameliyat olcağım ya çizdirsem mi ne dersiniz diyorsunuz ve adam kafasını kaldırıyor 5 numara bardak dibi gözlük. Şimdi bu adam Valla süper çizdir kurtul derse ne kadar inanırsınız değil mi. Ama belki adamın gözlük kompleksi yoktur, mutlu mesuttur gözlüklerinden bir de böyle bak yani:) Neyse o sonraki konu demiştim. Bu yazımda gözlüklü geçen yıllarımı deneyimlerimi anlatasım geldi. Sizin de komik hatıralarınız varsa yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz:)


               Ben her zaman inek bir öğrenci oldum. Bildiğin inek işte. Ders aralarında bile ders çalışan, hocaların peşinde soru çözdürmek için koşan, ha bir de yazılıda kimseye göstermeyip araya alınmayan , şu 95 alıpda niye 100 almadım diye ağlayan şu gıcık kız vardı ya hatırladın sen, hah işte tam olarakda o bendim. Abi harbi gıcıktım ya. Deli gibi notlar tutar hazırlar bir de kimseye vermezdim. Sınıfta sanırım en çok benden nefret ederlerdi. Ay konu buraya niye geldi ki:))) O aralar yeni yeni gözlerim bozulmaya başlamış sanırım kitaplara gömülmenin de etkisi olabilir. Tahtayı falan okuyamıyorum neyse göz doktoruna gitmemle nur topu gibi bir miyop astigmat gözlüğüm olması bir olmuştu. İyi hoş da nasıl takacaktım ben bunları? Nasıl çıkacaktım insan içine? Nasıl bakacaktım milletin yüzüne Allahııııımmm... Abartmıyorum durum benim için o kadar vahimdi. İnek lakabım tam anlamıyla layıkını bulmuş ve ben bir adet Harry Pother gözlüğümle sanki milletin alaycı bakışları arasında okul yolunu tutmuştum. Hayır imajımı desteklemesi güzeldi; elde kitaplar, baş dik, gözde gözlük tam ideal öğrenci tipi amma velakin bir yandan güzel, çekici yanıma da kilit vurmuştu bu gözlük sanki. Benim için bir kız gözlük takıyorsa güzel, çekici, seksi olamazdı. Olsa olsa sempatik , şirin falan olurdu o da benim işime gelmezdi. Ama oldu bir kere belki ilerde param olursa ameliyat falan olurum diyerek avuttum kendimi ama dünyayı çerçeve arkasından görmeye uzun bir süre alışamadım. Hayır yukarıdaki adama bakacaksın gözünü kaldırıp bakamıyorsun bir kere . Kafanı bir 45 derece yukarı kaldırman lazım. Makyaj yapıyorsun gözümün dibine gelmeden görmen mümkün değil. Yağmur yağar ıslanır harıl harıl silecek bir şeyler ararsın bulamazsın sonra t shirtüne falan silmeye çalışırsın sonra o camlar çizilir. Dışardan içeriye girersin ya da otobüse binersin bir anda dünyan kararır, camların buğulanır, çıkarıp sileyim dersin bu kez göremezsin. Kahve içersin arkadaşalarınla kahvenin dumanından gözlüklerin yine buğulanır ve sen yine utana sıkıla çıkarıverirsin. Denize giremezsin, çıkarayım dersin göremezsin. Zor iştir gözlük kullanmak çoook zor iştir. Gitsen gidemezsin mahkumsundur o çerçeveciklerine:))


      Yıllar geçtikçe artık yeni tarz gözlüklerin çıkmasıyla ben de trendlere uymuştum tabi. En bir sevdiğim siyah kemik çerçeveler. Cool, rahat hatta çekici. İş kadını hayalimle nasıl da bağdaşıyordu... Kalem etek, siyah saçlar, kırmızı rujum vee kemik gözlüklerim tam  bir efsane. Artık vazgeçilmez mecburiyetlerim değil aksesuarlarım olmuştu kendisi. Çeşit çeşit renk renk kemik gözlükler. Çok da yakışıyodu ama ben gözlüksüz önümü bile görememekten, gözlüğüm kırıldığı için  kör gezmekten, milleti tanıyamamaktan çok sıkılmış olacaktım ki yetti gari dedim ve iyi bir doktor araştırmaya karar verdim. Tabi aylarca buna karar veremedim göz bu yani boru değildi. Niye Steve Jobs' un parası mı yok diyen o aklı bulandıran arkadaş tayfası olmasa çoktan olurdum da neyse....  Velhasıl kelam ben olacam arkadaş dedim ve iyi bir hastane ve doktor bulup muayene olmaya gittim ve sonuçta ameliyatımı oldum. Şu an yüzde yüz elli görüşüm yani gözlükle bile bu kadar net değildi. Diğer yazımda bu süreçten bahsedeceğim kalın sağlıcakla....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder