14 Eylül 2017 Perşembe

Depersonalizasyonmuş!!!

kendıne yabancılsma,robot gıbı hıssetme


           O gün soluğu psikiyatr da almıştım .Kapıdan içeri '' Aklımı yitiriyorum , şizofren oldum , deliriyorum ben '' diye ağlayarak girdim. Korku, panik, bana ne oluyorlar , sorular ve sorular.... Dr.Gizem Hanım Önce bir sakin olmam gerektiğini korkacak bir şey olmadığını söylerek bir bardak su verdi ve beni sakinleştirmeye çalıştı. Suyumu içip derin derin nefes alıp biraz sakinleştikten sonra bana sorunun ne olduğunu sordu.  ''Deliriyorum Doktor Hanım yada şizofren oluyorum , aklıma bir şey oldu'' diye panikle anlatmaya başladım. Gizem Hanım  bana biraz önce neler olduğunu ve bana bunu düşündüren şeyin ne olduğunu sordu. En başından anlattım ; terlediğimi , çarpıntı bastığını fenalaştığımı anlatırken beni sakince dinledi. Asıl kilit noktaya gelmemiştim tabi ''Kendimi dışardan izlemeye başladım , her şey film gibi olmaya başladı, bir rüyanın içine girdim'' deyince anlamış gibi görünerek kafasını salladı.'' Sakin olun Merve Hanım aklınızı yitirmiyor sunuz , şizofren olmuyorsunuz , bu yaşadığınız aşırı stres sonucu oluşan bi durum adı : Depersonalizasyon...''


       Depersonalizasyon....Evet bu ismi daha önce duymuştum okul yıllarında. Sadece kendine yabancılaşma olarak biliyordum ama yıllar önce okuduğumda nasıl yani diyerek merak etmişliğim olmuştur ancak üzerinde durma geresinimi duymamıştım. İşte şimdi  ben yaşıyordum. Gizem Hanım konuşmaya devam ediyordu: ''Bakın bu sadece bi savunma mekanizması bir kaçış bu geçici bi durum. Zaman içrisinde kendiliğinden geçecektir...'' İyi, aklıma bir şey olmadığını duymak bir nebze rahatlatmıştı. Bana bir antidepresan bir de sakinleştirici yazmıştı. Panik hissettiğimde bir sakinleştirici alabileceğimi bu durumun zamanla kaybolacağını hatırlattı ve ilaçlarımı alarak eve gelmiştim. Biraz rahatlamıştım ama bir insan nasıl olurdu da yabancılaşırdı bunun üzerinde düşünmeye başladım. 


Aklım almıyordu...Nasıl her şey rüya gibi geliyordu peki ya kalıcı olursa var mı böyle bir ihtimal? Tabi hemen google amcaya 😄 koştum. Neydi bu hastalık, nasıl bir şeydi, kalıcı olur muydu bayağı bir araştırmadan sonra moralim bir hayli bozulmuştu. Binlerce kişinin bu hastalıktan kıvrandığını, serzenişlerini,çırpınışlarını ,hele bazılarının yıllardır bu hastalığı atlatamadığını okuyunca başımdan aşağı kaynar sular dökülmüştü.'' Ya ben de öyle kalırsam , ya herkesin dediği gibi beynime bir şey olduysa, doktor beni başından atmak için oyaladıysa...'' Aman Allah'ım....Tüm bu sorular içinde boğulmaya başladığımı hissettim. Korku,anksiyete ,üzüntü, merak duyguları içinde bir sakinleştirici aldım ve uyudum. Ne demişler.,Sabah ola hayrola....



https://youtu.be/Fkqfl4FV9nw youtube kanalımdan paylasimlarimi izleyebilirsiniz...


2 yorum:

  1. Aynen benim yasadiklarimi anlatmissiniz ya bu kadar iyi anlatilabilirdi peki nasil atlattiniz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor oldu ama atlattım takipte kalın nasıl atlattığımı da yazıcam :)

      Sil